IDIOTI RESA??

Ja så  säger Affe om resan till Borlänge igår... kan kanske förstå det lite då.. Hmmm
När vi steg upp Söndag morgon vid 03.00 så vräker snön ner i Stockaryd.
Får in hundar och allt och vid 3.30 så börjar vi köra emot Borlänge
Och jag kan lova snöv verkligen vräker ner det gick köra 50 60 km till Jönköping.
Och Affe han säger bara att det är idioti att åka så här.. och är det likadant i Jönköping så vänder vi...
ALDRIG I LIVET säger jag se positivit hur vackert och fint det är.

Och naturligtvis så ska jag ju köra lite oxå... och glömmer sväna av någonstans så vi fick åka över Norrköping oxå,
Hmm och min GPS som jag fick i Julklapp den ligger kvar hemma i köket så klart ;)
Det tog 8 timmar att åka till Borlänge pga av denna snö som föll ner och det var inte måga bitar på vägen som var plogade.
Vi kom iaf försent till utställningen, Men de var snälla så jag fick ställa Lotus när vi kom fram.
Lotus fick sitt SCC iaf och det var det vi vill ha =)
Sedan fick han ställas emot Assar pojken.. men jag vet inte vad han gjorde för han bara skrek och var platt på backen
så Lotus snodde 1:a platsen från honom... Var ju tur för oss ;) men jag hade inte blivit ledsen om Assar vunnit för jag gillar honom :)
Nästa figth för Lotus blev emot Peach och Lena som ställde henne.
Lotus drog längsta står och blev BIR.
Hade inte blivit ledsen här heller för jag gillar även denna dam =)
Sally gick i Senior och hon fick 1:a pris och HP
Classic fick sitt första Cert =) Och hon blev BIR(hon var själv)
Sitter och väntar och väntar på dessa finaler :)
Senior och Sally åker ut bland de första,
Likadant med Classic o Lotus i BIG finalen..
Tack och hej leverpastej =)
TACK Snälla Anette o Gunnar för att ni väntade så jag fick hjälp med Classic.
Matilad och Lotus gick Barn med Hund...hmm han skötte sig inte så bra, för det luktade gott
och Matilda hon luktade allt Ebba som löper.

Himla kul att det gick bra för Anette o Gunnars vovvar oxå :)
Och den där lill skiten Killian han blev BIS 3:a i valp.
Han var så fin när han ställde upp sig.. ska bli kul att se om det kommer några bilder på Anette och honom :)
Anette hon drog inte på smilbanden minsann för en 3:e plast eller ;)
Kanske inte undra på att Matilda blir sur när hon inte vinner ..HIHI

Sedan var det väldigt kul att få träffa Lena Rivervallys en liten sväng... Hoppas du kommer till High Chaparral ;)
Och Annica med de stora vovvarna =) Hmmm men vart var de???
Vi får väl skicka små Russellpussa till dem ;)
Och söta Scilla träffade vi på oxå med matte Kristina :)
Och Leena han vi säga hej till.

Hem gick resan bättre iaf det var skottat och torra vägar bitvis..tog bara 6 timmar hem :)
Det var väldigt vackert med all snö uppåt Dalarna.. så sant så..
Och jag säger till Affe att nu skulle jag bo i den där lilla stugan insnöad..
Men han trodde inte på det.. för det kom en tjej brevid oss på utställningen och hon hade bara 5 mil
till Borlänge och hon var insnöad och fick vänta på plogbilen....
Jaja just en sådan dag när man ska göra något behöver jag inte vara insnöad :)
Och inte en bild blev det från utställningen.. kamran låg kvar i bilen och allt blev lite stressigt.

Det får bli en bild på Classic idag ...



Ha en bra vecka... Kram från oss..

Kommentarer
Postat av: Lotta W

GRATTIS!!! :D

Ja...det var verkligen idioti att ge sig iväg på utställning och så långt oxå men tur att det gick bra iallafall...både med placeringar å körning dit å hem. ;)

Vi var "bara" i Åseda igår på älghundsutställning. Inga av våra var anmälda men jag hade lovat att visa 3 jämthundar å fick 3 förfrågningar till sen. ;) En ska jag ev visa i vår...Findus valp som inte var så liten längre. Han betedde sig som en bråkig tonåring i ringen igår och fick pris därefter. Så han ska jag ev "känna" på lite...och lära lite hyfs. Men det var kul för det gick bra för "mina" hundar å även jag fick beröm för uppvisningen...hehe. Ha d bra....kraaam

2009-02-09 @ 13:11:28
URL: http://www.basenjinviggo.hundsida.se
Postat av: Anonym

Hej på er! Va kul att det gick så bra för er i Borlänge.GRATTIS GRATTIS...Här är huset fullt av hundar i 3 veckor framåt .Dom är så fina tillsammans och har inte rykt ihop ännu ,men Vilda är lite vaktig om Epona o Wicca börjar busa för då vill hon lägga sej i och det är Wicca som får på moppe.Wicca skickar massor med grattis-pussar till sin Lotus.Kram från ett snöigt Västerås

2009-02-09 @ 17:02:04
Postat av: Lena Backman

Ja jäklar vilken resa ni fick.....men du gillar ju snö Britta =0)

Jag har börjat förbereda Per lite smått om att åka till High Chaparall....njaaa.....lite långt säger han....ska tjata lite mer, antar att man måste vara ute i god tid för att hinna få boende?

2009-02-09 @ 20:26:47
URL: http://www.rvrussells.blogspot.com
Postat av: Lena Backman

Ja jäklar vilken resa ni fick.....men du gillar ju snö Britta =0)

Jag har börjat förbereda Per lite smått om att åka till High Chaparall....njaaa.....lite långt säger han....ska tjata lite mer, antar att man måste vara ute i god tid för att hinna få boende?

2009-02-09 @ 20:28:56
URL: http://www.rvrussells.blogspot.com
Postat av: Tessan

Ja vilken resa. Grattis till fram gångarna. Athur flytta idag. Han kommer att bli en cirkus hund. Han matte jobbar på cirkus. Nu bara få gratis biljetter..



Synd att jag inte kunde åka till Borlänge som att de var titta på Arthur..



Kram

2009-02-10 @ 00:02:23
URL: http://kenneldebren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0