Vaccinationer...

Idag har vi varit och vaccinerat alla våra hundar och det var ju några stycken ;)
Vi gjorde även ultraljud på Tilda och det var småttingar i lilla magen :)
Så nu hoppas vi att allt ska gå vägen och att det kommer ut små valpar i v 8.
Vill ni veta hur många vetrinären såg?  
Ja det tror jag allt att ni är nyfikna på ;) Han såg nog 5 st ;)
För övrigt så händer det inte så mycket hos oss för tillfället är ju fortfarande inte helt frisk
men det börjar allt bli bättre. Det är inte så lätt när tex Hundkärringen Carina ringer för hon är hel tokig
och man får skratt attacker och då kommer HOSTAN så man håller på att dö.
Och hosta jag så kommer Lotus och kollar upp sin mamma minsann oxå får man slaskiga pussar :)
och när jag hostar får ingen annan komma inärheten för han passar på sin mamma själv....
Han är så go min lille Griiiiis, de andra är oxå goa på sitt lilla vis naturligtvis :)

Jo just det Pernilla ringde idag och sa att allt gick bra med lilla Mimmi och det är så skönt att höra,
Hon är inne i lite spökålder nu men det får vi hoppas att det snart går över.
Verkar iaf väldigt positivt med att valparna fått lyssna på åska smällar och fyverkeri sedan de föddes,
verkar som ingen av valparna varit direkt rädda för smällare under nyår..Härligt!

Det är så roligt när valpköparna hör av sig jag blir så GLAD i hela hjärtat.
Och helt klart ska ni aldrig vara rädda för att höra av er heller och det hoppas jag ni känner.

På Söndag är det dax igen för Innebandy då borta emot Hovslätt.
Hoppas jag är frisk då för annars kan jag lika gärna stanna hemma....
För här gäller det att kunna heja på sitt lag och då kan man inte vara tyst ;)

Jag har anmält Lotus till en utställning i BORLÄNGE  rätt va ;)
Som Svenska Hundklubben har där.
Lotus ska jaga ett Skaninaviskt Cert där.... Bara att hoppas att man får det med sig hem ...
Det har ju hänt att man har fått åka hem utan Cert minsann.... hmmmm
Anette ska oxå med och hon ska ställa alla sina ....
Och jag tror att Ebba minsann kan bli Champion där.... Heja Ebba
Hihi undra om hon ska ställa Gunnar oxå? ;)

Idag får det bli en bild på Pappa Cardi Bay Charlie!


Och Mamma Änglas Capella "Tilda" och hennes kompis Matilada!


Puss och Kram resten av dan ;)


Kommentarer
Postat av: Tessan

hej, vad kul Tilda var med valpar. Gratti i förskott.

2009-01-16 @ 01:42:38
URL: http://kenneldebren.se
Postat av: Anette med flock

Ja jag säger som Tessan kul att det var små bebbar i magen ska bli spännande och se...och yes Britta nu kommer du att hamna i rätt stad hehehe vad tror du vi kan få för pris och i vilken klass kan vi ställa Gunnar hahahaha...ja nu får vi ju jobba på så att vi får det vi vill ha:)

2009-01-16 @ 09:15:29
URL: http://www.activeassar.se
Postat av: Camilla

Åååååååh... Små bebisar. GRATTIS.

2009-01-16 @ 11:18:22
URL: http://jrt-flickorna.filosoferar.se
Postat av: Anonym

Tja...här är det hostigt å snorigt än :(

Jag har "jobbat" som personlig slav hela veckan..."mamma, jag är törstig", "mamma, klia mig på fötterna" osv men vad gör man inte??!! ;) Peppar peppar så har jag klarat mig än så länge.

Jag har ett tips till matcherna så du sparar rösten...kan du inte försöka hitta nån mistlur eller trumpet av nåt slag som du kan tuta i??!! :D

Jag var å vaccinerade Viggo mot rabies igår så jag hoppas det tar sig nu så vi kan ta en tripp till Danmark i sommar. Oslo är redan inbokat :) Sänder några "krya på dig"-kramar å ha en bra helg

2009-01-16 @ 17:16:36
URL: http://www.basenjinviggo.hundsida.se
Postat av: Lotta W

Tja...här är det hostigt å snorigt än :(

Jag har "jobbat" som personlig slav hela veckan..."mamma, jag är törstig", "mamma, klia mig på fötterna" osv men vad gör man inte??!! ;) Peppar peppar så har jag klarat mig än så länge.

Jag har ett tips till matcherna så du sparar rösten...kan du inte försöka hitta nån mistlur eller trumpet av nåt slag som du kan tuta i??!! :D

Jag var å vaccinerade Viggo mot rabies igår så jag hoppas det tar sig nu så vi kan ta en tripp till Danmark i sommar. Oslo är redan inbokat :) Sänder några "krya på dig"-kramar å ha en bra helg

2009-01-16 @ 17:16:58
URL: http://www.basenjinviggo.hundsida.se
Postat av: Lotta W

Tja...här är det hostigt å snorigt än :(

Jag har "jobbat" som personlig slav hela veckan..."mamma, jag är törstig", "mamma, klia mig på fötterna" osv men vad gör man inte??!! ;) Peppar peppar så har jag klarat mig än så länge.

Jag har ett tips till matcherna så du sparar rösten...kan du inte försöka hitta nån mistlur eller trumpet av nåt slag som du kan tuta i??!! :D

Jag var å vaccinerade Viggo mot rabies igår så jag hoppas det tar sig nu så vi kan ta en tripp till Danmark i sommar. Oslo är redan inbokat :) Sänder några "krya på dig"-kramar å ha en bra helg

2009-01-16 @ 17:18:11
URL: http://www.basenjinviggo.hundsida.se
Postat av: Lotta W

Hmm...blev dubbelt inlägg..konstigt.

Glömde ju säga att det blir spännande med puppisar igen...det är väl första kullen för Tilda??!!

Kram igen

2009-01-16 @ 17:20:32
URL: http://www.basenjinviggo.hundsida.se
Postat av: Lotta W

Va konstigt att det blev 3 inlägg å det jag skrev sist kom inte med alls. Gör ett nytt försök...glömde säga att det blir spännande med puppisar igen. Det är väl första kullen för Tilda??!!

Kram igen

2009-01-16 @ 17:24:40
URL: http://www.basenjinviggo.hundsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0