Nu var det väldigt länge sedan..... som jag skrev något här!

Så nu kanske det var på tiden att skriva några rader ;)
Utställningen i Boxholm är avklarad iaf och vi fick några rosetter med oss hem.
De resultaten finns på hemsidan..för jag tror inte jag kommer ihåg vad de blev :)

Förra måndagen ringde Susanne och frågade om jag ville följa med på utställning till Danmark som
var i helgen 6/3.
Och jag nappade så klart, gillar ju när det blir impulsresor.
Lotus Classic och jag åkte ner till Susanne på Fredag em, sedan fortsatte resan
över broarn, vi var framme vid 19 tiden.
Alltid lika kul att träffa de Danska vännerna så så även denna gången.
Lördag morgon var vi trötta och slöa vi kom ju inte i säng så tidigt kan jag lova.. ;)
Den Danska klubben hade Årsmöte innan utställningen och oj vad mycket folk det var där.
När det var slut så var det dax för utställning.... spännade för här gör de inte som vi gör hemma.
Man går in och får sin hund bedömd man kan få en 1 premier 2 premier och 3 premier.
Alla 1 premier får gå vidare i klassen, här delar de ut 3 st Rosetter. Vinnaren går vidare till BIS final.
I BIS finalen är det en tik och en hane. 1 blir BIS 1 och 2:an blir reserv.

Lotus var iaf först ut av våra hundar..började bra han fick sin 1:a :)
In igen och gå runt, den ena efter den andra åkte ut ur ringen,
Jag märkte att Änglas Diablo åkte ut för han gick efter oss.
Snart var det bara 3 hundar kvar.. Lotus, Cadella Bob och Brokton Buddy:)
Lotus slutade som 3:a Bob 2:a och vann gjorde Lena och Buddy.

Nu var det Classic och Lolas tur.. Båda fick 1:or Classic åkte nog ut som nr 5 och vann gjorde Lola :)

Till Bis final Russellgårdens Ljuvliga Lola och Brokton Buddy!
Bis 1 Lola och res Buddy GRATTIS!
Lola vann även Working så Grattis igen Farmor Lola säger Gusten ;)

Gick ganskla bra att åka hem efter en trevlig dag i Danmark.

Tack till Susanne och Lola att vi fick följa med :)

  lotus fick sin bedömning av Dessie Mackin, Irland som var Domare för dagen.



Ojoj bara vi 3 kvar :)


3:a till slut och det var vi nöjda med!


BIS 1


BIS 1 o Working 1:a


Och till sist en hund som jag gillar väldigt mycke!
Cadella Ben


Ses kanske snart igen.... man vet aldrig när ;)
Men nästa vecka får vi ev besök av Jill och hennes Ester!
Ska bli kul när de kommer !!!

Kramar från oss!


Kommentarer
Postat av: Anette med flock

Men vad skoj Britta att du är ute och luftar dig och vovvorna:=)) Grattis till rosetterna det var ju jätteskoj förstår att du är nöjd med din resa...och en annan sak som är skoj att du äntligen uppdaterat hehehe

Kram på dig

2010-03-08 @ 20:32:20
URL: http://www.activeassar.se
Postat av: Kikki

Håller med den föregående talare.....Grattis till rosetterna....kram

2010-03-11 @ 13:40:56
URL: http://www.hagvikenskennel.se
Postat av: tessan

hej,

grattis till rosetterna i efterskott..

Kram

2010-03-16 @ 11:47:57
URL: http://kenneldebren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0