GRATTIS!!!

Till er som håller på att anmäla mej till Försäkringskassan i ett...!?!
Och varför är ni så fega att ni inte vågar stå för att ni anmäler utan gör det anonymt..ganska ynkligt av er!!
Synd att ni inte får betala era anmälningar för då kankse det inte vore så kul längre.
Skulle bli så glad att veta vad det är ni är avis på???
Jag har aldrig gjort någon hemlighet av något som jag gör...
På vår hemsida står alla valpkullar tex som vi har...
och tänk att ni glömde att vi fick 4 valpar den 9 Nov.. men jag lovar jag har sagt till Försökringskassan att vi har dem.
Sedan kassörjobbet i IFK Stockaryd.. det är inte så betungande att betala några räkningar över nätet...
Vic ordf och Utställningsansvarig i JRTC of Sweden är heller inte så betungande för jag får HJÄLP med en massa saker... Och jag vet inte om det är det som ni är lite avis på...
Kan ju tala om att det inte är så kul att alltid vara beroende av andra så fort man ska göra något,
för det är just det som jag är med mitt liv och mina kroniska sjukdomar... jag är inte den som gnäller hela tiden,
eller sitter och lipar till folk i ett när jag har ont! Och det kan jag säga att jag har varje dag mer eller mindre.
Men skulle jag inte ta mej i kragen och göra något som jag tycker är kul så vore nog Psyket inte så långt borta.

Lotta och jag var i Surahammar i Lördags tex hade inte haft någon som följt med mej hade jag fått stanna hemma. Nu var Lotta så snäll att hon körde på mej fram och tillbaka så jag tom slapp att köra något.
Jag fick stiga upp tidigt för det tog lång tid bara att få på mej kläderna för att jag hade så ont...
 Och då tycker ni säkert att jag skulle ha stannat hemma.... Men vad 17 detta var något jag sett fram emot hur länge som helst... och klart denna dag fick nog Lotta höra mej mala hur onte de gjorde...
Ja och tänk vad många gånger Anette har kört mej när inte Affe kunnat!

Ni ska oxå veta att många gånger samlar jag mina krafter tex till en utställning för att jag tycker det är så kul
dels att ställa min hundar och sedan träffa alla andra som man känner... så klart så skrattar och ler man det mesta... för vad 17 jag ska ju inte bara gå och gnälla och jag tror inte att det är så många iaf som vet att jag är sjuk.. bara mina närmast "Hundkärringar"

Ni som anmäler mej.. jag skulle bli så glad om ni hör av er till mej så kan ni gärna få komma hit
och se hur vi lever övrig tid än den lilla kort tid jag lägger på i våra klubbar
Och betalningen som jag får ... är att må bra en liten stund med att ha något annat att tänka på...
Förlåt att jag orkade detta.. för det var väl det som var fel??

Nä vet ni vad nu ska jag inte slösa mer tid på er... för det tog tid att skriva detta!
Nä nu ska jag glädjas åt våra valpar och alla mina goa rara vänner!

Får väl bli en bild oxå... på någon som håller mej kär hela dagarna ;)



klart detta lilla gryn gör mej väldigt glad och varm i hela <3







Puss & Kram Britta















Kommentarer
Postat av: Leena

era "fega" kräk,...hur f** ids ni hålla på... Har ni inget eget liv? finns massa föreningar som behöver folk, man jobbar nämligen GRATIS !! det kanske ni inte visste... Samt föda upp valpar är inte heller gratis, kostar mera.

Samt anonymt hålla på att anmäla om och om igen-kliv fram och som Britta sa besök henne en dag så få ni se hur det är.

Britta, du ha mitt fulla stöd!!

Kram Leena

2009-11-17 @ 16:07:41
Postat av: Hanna/Zixten

åååh vilka människor det finns!!

att orka lägga ner så mycket tid på andra människor, klaga. Har dom inget annat aatt göra?

Och att anmäla anonymt?! :O så jävla fegt. stå upp för vad man tycker istället. tycker dom att folk som har problem med sin egen kropp bara ska sitta på en stol hela dagarna och stirra upp i taket? jag har själv en pappa som är förtidspensionär pga. ryggen. folk måste förstå att ni som är sjuka klarar faktiskt inte av att jobba varje dag och kanske måste åka hem efter 2 timmar, vara borta varannan dag eller liknande. vilken arbetsgivare vill ha en sådan människa? man måste förstå att de inte är roligt att vara sjuk och inte kunna använda sin kropp som man kanske vill..men man kanske inte heller vill sitta still 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. man måste få gör någonting man tycker är kul även om man är frisk eller sjuk - varje människas rätt!!!

JAG HAR I ALLA FALL KÖPT VÄRLDENS BÄSTA HUND AV ER <3 lilla Zixten....kramar, hanna, zixten, egon!

2009-11-17 @ 19:51:28
Postat av: Lotta

Det e fan inte klokt att du ska behöva förklara dig till alla idioter som inte har nåt annat att göra än att sitta å anmäla å prata skit om folk. :( Det e sjukt å de borde söka hjälp...

JAG såg hur ont du hade å det gick bra att köra även om det var ett riktigt skitväder...men som sagt så brinner vi för detta. Man glömmer alla bekymmer å "måsten" för en stund å kan umgås med andra som oxå har samma intresse. Man måste ha nåt att se fram emot å ett intresse eller hobby är till för alla!!! Stå på dig Britta!! Kram

2009-11-17 @ 20:59:46
Postat av: Anette Med Flock

Jspp och jag håller med de andra...hur f*n kan man vara avundsjuk på en annan människa som är sjuk även om det inte syns för Britta inte har bandage eller kryckor...ja och jag vet hur sliten hon är när vi varit ute men hon gnäller banne mig inte...och man måste få ha lite skoj för att orka vara sjuk...annars hamnar man lätt nere i en depression...låt Britta ha de få glädjeämnen och var så raka att ni träder fram..och jag hoppas att FK läser detta och tar itu med sådana människor för det är väl samma personer hela tiden...Stå på dig Britta och gläds åt det som är bra...vi håller på dig som är dina vänner

Massor av kramar från oss på Bergakungens Kennel

Och som sagt det är inte gratis att föda upp valpar och åka på utställning....

2009-11-18 @ 08:43:31
URL: http://www.activeassar.se
Postat av: Camilla

Stå på dig Britta. Du vet att vi stöttar dig!!



Gosa valparna från mig.



KRAMIS

2009-11-18 @ 23:24:13
Postat av: Anna

Vad tråkigt att läsa om hur du drabbats Britta. Tänk vilken tragisk värld man skulle leva i om man inte fick tillåtelse att göra sådant man mår bra av. Det är ju de stunderna man kämpar för, det är drivkraften.



Nä, njut av dina hundar, stora som små & fortsätt kämpa för glädjeämnena i ditt liv.



Vänliga hälsningar Anna

2009-11-19 @ 15:46:26
URL: http://www.freewebs.com/jacktales/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0