Danmark....

Tror nog att någon eller några är lite nyfikna på hur det var i Danmark ;)
Torsdag em var det grytträning på räv... Hmmm Lotus han ville inte lukta på den..Classic skällde iaf men det fick räcka utan att gå i gångarna.
Natten mellan tor o fre fick vi sova hos Lena Liisberg kennel Top Noch..Tack :)
Fredag fm var det några som gjorde grytprov.. Bix fick en 2:a Premierig och Zlatan fick en 1:a premierning, han fick ihop 72 poäng av 75 möjliga. det var väldigt intresant att se han jobba, här skulle hunden bryta 3 gånger och det gjorde han så gott som klockrent, ut och kollade in grytgångarna och in i en av dem igen :)
Fredag em gick färden hem till Birte Fog Larsen Kennel Fog´s där utställning och National skulle vara lördag och söndag.
Lördag var det Dansk utställning och det är helt annorlunda än vad vi är vana vid, de ger 1:a o 2:a prenmiering.
Alla våra hundar utom Classic fick 1:a Premiering.... hon HALTADE... var grymt besviken kan jag lova.
Carinas Ash blev iaf till slut BIS 1 och hennes Agnes BIS res GRATTIS

Söndagen var det NATIONAL för första gången i Danska klubben Domare för dagen var Thelma Looms
mina hundar åkte ut det gjorde även Bix.
Susannes Lola tror hag blev 3:a i klassen och 3:a i working, Zlatan blev 4:a i sin klass.
Jag tror att Ash blev 2:a i sin klass  Agnes hon vann sin iaf och slutade som BIS 1 GRATTIS
Lola vann även RACE u12,5" GRATTIS
men jag var väldigt glad för att träffa Wickie och Änglas Diablo och han vann oxå sin klass GRATTIS
Han var väldigt fin Diablo och det var kul att höra att Wickie var så nöjd med honom :)

Det var några väldigt roliga dagar vi hade i Danmark !
TACK min tält kamrat Carina för hjälpen med konkande på mina saker mm
Tack Therese o Kennet för att jag fick hjälp med att hålla mina hundar.
Tack Susanne för att du var våran chaffis och att du haft Classic.

Classic är nu parade med Foxbrush Extra White "Love" Så nu håller vi tassar och tummar att det ska komma några småttingar i vecka 46 ;)
Imorgon ska vi till vetrinären och avmaska Lotus o Classic efter resan.

Lite bilder kanske ni oxå vill se ?

Änglas Diablo som är efter
Foxwarren Ziggy o Cardi Bay Charlie













jag o Lotus


Vinnare Lördag 1:a Ash o 2:a Agnes


NATIONALVINNARE 09
BIS 1 Calliembo´s Aunt Agnes
BIS res Kingsway Captian


Det var lite från helgen..

ETT JÄTTE GRATTIS till Anette Gunnar o Matilda på Bergakungen som var i Morokulien
och fick med sig en massa rosetter hem... och även en till mej.. TJOHO!

Kram kram



Kommentarer
Postat av: Lena i Älvdalen

Ni ser ut att ha haft toppenroligt i Danmark. Skoj att se Diablo...han har blivit en riktigt fin pojke!

Hoppas att parningen tagit sig och att det blir en kull finfina avkommor =)

2009-09-19 @ 09:06:13
URL: http://www.rvrussells.blogspot.com
Postat av: Anette Med Flock

Ja det var kul att se bilderna:=)) och tack Britta...japp rosetten den hänger här till vi träffs...

Kram

2009-09-19 @ 09:17:26
URL: http://www.activeassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0